museum mobile

Herausgeber: Audi AG
Text deutsch/englisch
EUR 29.– SFr 51.–
ISBN 3-925560-95-5

'museum mobile' ist ein Bildband zum 'Making of' des gleichnamigen neuen Museums der AUDI AG in Ingolstadt. Mit diesem ehrgeizigen Museumsprojekt will das lngolstädter Unternehmen über die reine Darstellung der Markengeschichte hinaus gehen und das Phänomen der Mobilität selbst zum Erlebnis machen.

Die Entstehungsgeschichte beginnt bei den Konzeptüberlegungen der Münchner Kommunikations-Agentur KMS und führt in diesem zeitgemäßen Museumskonzept zu einer ganzheitlichen Erlebniswelt, die ab Dezember 2000 dem Publikum offen steht. Die Dokumentation ist eine international relevante Fallstudie moderner Museumsarbeit. Zielgruppe sind Agenturen, Hochschulen, Inneneinrichter, Bibliotheken und Museen.

'museum mobile' is the title of a picture volume on the 'making of' the new AUDI AG museum of the same name in Ingolstadt. AUDI, which is based in that city, has mebarked on this ambitious museum project in order to go beyond merely presenting its marque's history and instead to offer a real experience of the issue of mobility itself.

The history of the project dates back to concepts devised by the Munich communication agency KMS and has evolved into an ultra-modern museum concept for a holistic experience of the world of mobility – the museum will open to the public in December, 2000. The present documentation is a highly pertinent international case study of state-of-the-art thinking on museums and the role they play. The book is aimed at agencies, academies, interior designers, libraries, and, of course, museums themselves.

>books

>home

>www.audi.com